OpenEdge databases down during IBM AIX Virtual I/O Server switch

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lucivan

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Hi, The reported problem happened and would like to suggest a similar option to the ASM in Oracle where we manage ASM disks and not the OS. Another option could be some Daly at the time of writing or reading stock at the changing of the VIO's not corrupt banks. Following the incident. O Progress faz uma relação entre o Shared Memory do SO e as tabelas de banco de dados armazenadas no File System do SO. O mesmo transporta e escreve dados de forma imediata entre a Shared Memory e as tabelas armazenadas no File System do SO. Quando essa comunicação é interrompida, mesmo que pelo mínimo espaço de tempo, o Progress não consegue "transferir ponteiros" para as tabelas armazenadas no File System, impactando na disponibilidade do banco de dados onde é necessário reinicializar o sistema. - Como não existe um parametro ou "feature" para ajustar um Delay nesse fluxo ou armazenamento temporário, uma solução alternativa seria utilizar o "Replication" porém, implica em dobrar o ambiente de tamanho criando um "espelho"do ambiente de produção como redundância. - Outra sugestão que nos foi passado é a abertura de um "Case" junto a Progress, sugerindo essa melhoria do produto que será enviada posteriormente. The Progress is a relationship between the Shared Memory SO and database tables stored in the File System SO. The same transports and writes data immediately between Shared Memory and tables stored in the File System SO. When this communication is interrupted, even if the minimum amount of time, the Progress can not "transfer pointers" to the tables stored in the file system, impacting the availability of the database where it is necessary to reboot the system. - As there is no parameter or "feature" to set a Delay in flow or temporary storage, an alternative solution would be to use the "Replication" however, implies doubling the room size by creating a "mirror" of the production environment as redundancy. - Another suggestion was that the past is the opening of a "Case" together with Progress, suggesting that improvement of the product that will be posted later. Lucivan Alves Santos Brazil SO Delivery DBA Progress mobile +55 (11) 99629 0381 lucivans@br.ibm.com

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